Záruční a reklamační podmínky
Tak jako v každé prodejně, nebo internetovém obchodě může nastat situace, kdy v důsledku přepravy, výrobní vady nebo při provozu dojde k poškození nebo poruše prodaného výrobku nebo stroje.
Reklamační řád
Prodávajícím a provozovatelem internetového obchodu www.garden-technik.cz je
GardenTechik ŠOBORA s.r.o., Tř.1. máje 2074, 753 01 Hranice, IČ 05496934, IČ 06496934, tel.:581 604 962 . Místem plnění je kamenná prodejna 75301 Hranice, Tř.1.máje 2074, i v případě osobního odběru zboží.
Kupujícímu před prvním použitím důrazně doporučujeme prostudovat záruční podmínky včetně českého návodu na obsluhu a následně se těmito informacemi důsledně řídit. V opačném případě se vystavuje nebezpečí, že svým nesprávným užíváním věc poškodí a nebude moci vzniklou vadu uplatnit v rámci svého práva plynoucího z odpovědnosti za vadu. Záruční doba začíná běžet převzetím věci kupujícím.
Součásti každého nákupu na-eshopu je daňový doklad (faktura, prodejka za hotové),který slouží také jako dodací list.
Záruční doba je uvedena u každého zboží v jeho popisu. Pokud k danému výrobku existuje záruční list, pak je vystaven v den prodeje zboží. V případě, že záruční list neexistuje, slouží jako záruční list daňový doklad – faktura,prodejka za hotové.
Dodavatel poskytuje záruku na jakost a úplnost dodávaného zboží.
Záruční lhůta začíná běžet dnem převzetí zboží zákazníkem. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží. Záruční lhůta se prodlužuje o dobu po kterou byl výrobek v záruční opravě.
Pokud je zboží předáváno dopravcem v porušeném obalu nebo má-li kupující pochybnosti, že přepravce dodal zboží nevykazující vady, sepíše s přepravcem Zápis o reklamaci zboží.
Ke zboží je zpravidla vystaven záruční list, kterým zákazník spolu s fakturou prokazuje původ zboží při reklamaci. Není-li ke zboží vystaven záruční list, postačuje při reklamaci doložení původu zboží fakturou.
Záruční list musí být potvrzen dodavatelem.
Zjistí-li zákazník vady zboží, musí o nich informovat dodavatele bez zbytečného odkladu. O zjištěných nedostatcích informuje zákazník dodavatele písemně, přičemž uvede charakteristiku závad. Zboží, které je dodáváno v demontovaném stavu, je třeba zkompletovat podle přiloženého návodu. Nebude-li při kompletaci postupováno dle návodu, nelze uplatňovat reklamaci zboží. Dodavatel je povinen vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů od jejího doručení.
Reklamaci lze uplatnit i v případě kompletnosti zboží.
Zákazník může při reklamaci uplatňovat následující nároky:
Dodání chybějícího zboží nebo jeho částí opravu závad výměnu zboží za bezvadné v případě, že je vada neodstranitelná nebo se již stejná vada nejméně dvakrát opakovala.
Reklamaci nelze uplatnit v následujících případech:
- zboží bylo použito v rozporu s návodem k obsluze
- zboží bylo neodborně používáno nebo ošetřováno
- zboží bylo používáno v podmínkách, které nejsou obvyklé u daného typu výrobku
- zboží bylo poškozeno přírodními živly
Je-li výrobek reklamován po uplynutí záruční lhůty, jedná se o opravu placenou.